Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2010231201   L'avaluació competencial. Avaluar també és aprendre
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   18/10/2021 - 14/2/2022 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Font-rúbia
   c. de les escoles, s/n (Font-rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Alt Penedès
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aconseguir estratègies, eines i recursos perquè l’avaluació dels diferents àmbits formi part del procés d’aprenentatge dels nostres infants i que fomenti la millora dels aprenentatges.
Es tracta d’implantar una avaluació més formativa, perquè ajudi a l’infant en la regulació dels seus aprenentatges fomentant, així, la seva implicació en el procés d’ensenyament-aprenentatge, autonomia i aquesta sigui molt més significativa.
  
Objectius   -Unificar criteris a nivell de centre en relació a l’avaluació.
-Implementar l’avaluació competencial a l’escola.
-Tenir estratègies, eines i recursos per una avaluació més formativa.
-Promoure una avaluació significativa i funcional dins del procés d’aprenentatge.
-Implicar més als alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
-Millorar els aprenentatges dels nostres alumnes.
  
Continguts   ·Característiques dels aprenentatges competencials.
·L’avaluació formativa i formadora i l’avaluació formativa i sumativa.
·Els principals instruments d’avaluació.
·Els criteris de l’avaluació competencial.
·La funció reguladora de l’avaluació.
  
Formador/a   Meritxell Comella
  
Avaluació   -Elaboració d’un dossier o carpeta d’aprenentatge individual.
-Elaboració de diferents instruments d’avaluació per alguna activitat d’aula (projecte, taller, unitat didàctica…).
-Revisió d’alguna programació d’aula i fer-la més competencial.
·Hem unificat els criteris d’avaluació a nivell de centre.
·Hem implementat l’avaluació competencial en tots els nivells del centre.
·Hem augmentat les nostres estratègies, eines i recursos per una avaluació més formativa.
·Hem inclòs l’avaluació dins del procés d’ensenyament-aprenentatge
El PdD marca com a actuacions per la millora dels resultats acadèmics del nostre alumnat:
-Iniciació d’un pla de formació de centre.
-Programació d’una avaluació formativa i formadora.
-Utilització de la rúbrica o taula de criteris als àmbits de llengua, matemàtiques i medi.
-Introducció del diari d’aula com a instrument d’avaluació.
-Establiment d’un temps i espai a l’aula per l’autoavaluació i la coavaluació.
-Informació als alumnes i famílies dels objectius i criteris d’avaluació.
  
Requisits de  certificació   Assistència d’un mínim de 80% hores presencials i l’avaluació positiva de les tasques realitzades.
  
Persones  destinatàries   Claustre de mestres
  
E-mail   crp-altpenedes@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   18/10/2021   1730   1900 
 Sessió 2   dilluns   08/11/2021   1730   1900 
 Sessió 3   dilluns   22/11/2021   1730   1900 
 Sessió 4   dilluns   13/12/2021   1730   1900 
 Sessió 5   dilluns   17/01/2022   1730   1900 
 Sessió 6   dilluns   31/01/2022   1730   1900 
 Sessió 7   dilluns   14/02/2022   1730   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent