2010231201 |
L'avaluació competencial. Avaluar també és aprendre |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2021 - 14/2/2022 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Font-rúbia |
|
c. de les escoles, s/n (Font-rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aconseguir estratègies, eines i recursos perquè l’avaluació dels diferents àmbits formi part del procés d’aprenentatge dels nostres infants i que fomenti la millora dels aprenentatges.
Es tracta d’implantar una avaluació més formativa, perquè ajudi a l’infant en la regulació dels seus aprenentatges fomentant, així, la seva implicació en el procés d’ensenyament-aprenentatge, autonomia i aquesta sigui molt més significativa.
|
| |
Objectius |
-Unificar criteris a nivell de centre en relació a l’avaluació.
-Implementar l’avaluació competencial a l’escola.
-Tenir estratègies, eines i recursos per una avaluació més formativa.
-Promoure una avaluació significativa i funcional dins del procés d’aprenentatge.
-Implicar més als alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
-Millorar els aprenentatges dels nostres alumnes.
|
| |
Continguts |
·Característiques dels aprenentatges competencials.
·L’avaluació formativa i formadora i l’avaluació formativa i sumativa.
·Els principals instruments d’avaluació.
·Els criteris de l’avaluació competencial.
·La funció reguladora de l’avaluació.
|
| |
Formador/a |
Meritxell Comella
|
| |
Avaluació |
-Elaboració d’un dossier o carpeta d’aprenentatge individual.
-Elaboració de diferents instruments d’avaluació per alguna activitat d’aula (projecte, taller, unitat didàctica…).
-Revisió d’alguna programació d’aula i fer-la més competencial.
·Hem unificat els criteris d’avaluació a nivell de centre.
·Hem implementat l’avaluació competencial en tots els nivells del centre.
·Hem augmentat les nostres estratègies, eines i recursos per una avaluació més formativa.
·Hem inclòs l’avaluació dins del procés d’ensenyament-aprenentatge
El PdD marca com a actuacions per la millora dels resultats acadèmics del nostre alumnat:
-Iniciació d’un pla de formació de centre.
-Programació d’una avaluació formativa i formadora.
-Utilització de la rúbrica o taula de criteris als àmbits de llengua, matemàtiques i medi.
-Introducció del diari d’aula com a instrument d’avaluació.
-Establiment d’un temps i espai a l’aula per l’autoavaluació i la coavaluació.
-Informació als alumnes i famílies dels objectius i criteris d’avaluació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència d’un mínim de 80% hores presencials i l’avaluació positiva de les tasques realitzades.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre de mestres
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/10/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dilluns |
08/11/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 3 |
dilluns |
22/11/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 4 |
dilluns |
13/12/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 5 |
dilluns |
17/01/2022 |
1730 |
1900 |
Sessió 6 |
dilluns |
31/01/2022 |
1730 |
1900 |
Sessió 7 |
dilluns |
14/02/2022 |
1730 |
1900 |
|
| |